GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg hejsan, forsoker skapa en tabell i en sp pa foljande vis:
create table #productlist (
imagename varchar(15),
productnumber varchar(15),
productname varchar(255),
productdescription varchar(7096),
departmentid varchar(5),
categoryid varchar(5),
ClassID varchar(5),
sellprice money,
ok_fl varchar(1),
AlsoIn varchar(2048)
)
men jag far foljande felmeddelande:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e37'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Warning: The table '#productlist' has been created but its maximum row size (9493) exceeds the maximum number of bytes per row (8060). INSERT or UPDATE of a row in this table will fail if the resulting row length exceeds 8060 bytes.
och jag kan inte andra productdescription till storra an 8000 for det e den maximala for varchar, vad bor jag gora? kan jag ta reda pa vilken post som overskrider det tillatna vardet??
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg En lösning finns här: http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/223758
Kanske inte den lösning du hade velat ha. Men begränsningen är tydligen hårdkodad i SQL Server, så du har nog inget annat val än att anpassa din tabell till det.
GuffaMedlem sedan juni 2004533 inlägg Du kan använda datatypen text istället. Den hanterar datat annorlunda, så den berörs inte av den begränsningen.
Dock finns det vissa saker som man inte kan göra med fält av typen text, som till exempel att gruppera.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
kan jag ta reda pa vilken post som overskrider det tillatna vardet??
Det är ingen post, utan tabelldefinitionen. Antingen minskar du fältens storlek så du kommer under tillåten storlek eller så gör du som Guffa föreslår, byter till datatypen text.
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg far andra felmeddelande nar jag andrar den till text, far meddelandet invalid object name 'invantory', men grejen ar den att allt fungerade fin fint, innan jag bytte server... jag exporterade alla sp och tabeller till den nya servern och mssql och da fick jag detta problem??
GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg har hittat felet, till det andra problemet, agaren av tabellerna ar inte dbo och darfor uppstod det dar invalid object for nar jag la agaren_av_databasen.tabellnamn i koden sa funka det, men har en fraga istallet for att koda detta vill andra agaren av tabellerna till dbo, hur gor jag det enklast?