webForumDet fria alternativet

kopiera mysql

1 svar · 210 visningar · startad av DavidB

DavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg

Tjena

Jag har en MySQL databas lokalt på min dator som jag har tänkt att lägga upp på ett wenhotell.

Webhotellet använder sig utav myphpadmin och lokalt på min dator använder jag mig utav MySQL Control Center. Jag har testat och det går inte att logga in på webhotellets mysql server m.h.a MySQL Control Center. Nu är grejen den att jag vill skapa en textfil med databasens alla sql kommandon i Control Center, jag har letat men inte hittat någon sådan funktion i programmet. Hittar endast en funktion som skapar en textfil med databasstrukturen men jag vill ju ha med samtliga poster i databasen också.

Jag testade även att installera MySQL Administrator för att se om det fanns någon sådan funktion i det programmet, det gjorde det men när jag sedan skulle ladda upp denna m.h.a phpmyadmin till webhotellet så fick jag massa fel i SQL koden och jag har verkligen ingen lust att sita och skriva om hela koden.

Nån som har förslag på vad jag kan göra? Kanske finns det nåt inbyggt kommando i MySQL man kan använda?

jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg

Menar du att du vill lagra alla data du har i databasen, i en text-fil?

Detta kan du göra med programmet mysqldump. Kör det genom ssh t ex.

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)