webForumDet fria alternativet

Kan inte nå mysql databas.

4 svar · 323 visningar · startad av Snakes

SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg

Hej, jag använder en mysql databas som är inte på min dator utan den är hos en host (cliche.se).

Jag kan connecta till den bara fin fint, när jag använder mig av servern jag har där, men när jag försöker komma åt databasen hemifrån så funkar det inte. Får detta fel meddelande:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'mysqlxxxx.cliche.se' (10060) in C:\Program\Apache Group\Apache2\htdocs\index.php on line 34

Om ni inte radan märkt så använder jag php. men jag tror inte det är där felet är, eftersom jag kan nå den med scriptet jag har, men inte när jag testar på min apache hemma.

Tack så mycket i förhand!

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

De har väl säkert någon brandvägg som stoppar trafiken från Internet till deras databasservrar. Det skulle jag ha i alla fall om jag var ett webhotell. :)

SnakesMedlem sedan okt. 2004392 inlägg

Omöjligt (eller kanske det är sant, men man måste ha lite hopp :e).

Om ingen har en vet nåt så, så glömmer jag det :( och inser fakta.
Men så länge skickar jag ett brev till cliche och frågar lite frågor.

@nders vad menar du "Det skulle jag ha i alla fall om jag var ett webhotell." man loggar ju in med lösen och anv.

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

En databasserver är full av kritisk information, och av säkerhetsskäl bör man endast tillåta kontrollerad kommunikation. Kontrollerad kommunikation kommer då oftast från andra maskiner på det interna nätverket.

Nu har jag visserligen ingen utbildning i ämnet, men på det stora Internet finns massor att läsa om databasservrar, webbservrar och säkerhet om du är intresserad.

mvh

LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från SQL

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)