Det här har med säkerhet diskuterats tidigare, men jag har misslyckats i mina sökningar.
Kan man ha ASP-kod i en accessdatabas, alltså att man i en tabell i accessdatabas som sedan hämtas ner... htmlkod går att ha, men ASP-kod är ju serverbaserad, så det kanske inte går?
Testade att skriva <% = Now() %> direkt i en accesstabell, men den skrivs ut exakt så, inte med datumet som jag ville, men det kanske finns nåt sätt det kan gå på...
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jo, det går. Men jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Vill du lagra kod som du sedan ska köra på din ASP-sida?
I så fall får du lagra ren asp-kod (utan kontext-switchar och sånt skräp) i ett fält, vars innehåll du kör på asp-sidan med funktionen Execute().
mvh
Jag hade tänkt använda det till följande att i vissa nyheter i ett nyhetsscript ha möjligheten att lägga in aspkoder, tex till datum eller till databaskopplingar för att lista andra saker som hörde just till den nyheten. Jag ville sålunda inte använda mig av endast aspkoder i en färdig mall, utan ha friheten att i den accesstabell jag kallar "text" även kunna lägga in vissa aspkoder i endast vissa texter.
Men jag har kommit på hur jag ska göra med dem på ett annat sätt, genom att i tabellen "text" skriva länken till en asp-sida som rör endast den texten de gånger jag behöver det, och då använda Server.execute för att få ut det.
Thanks @nders!