ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg hur fixar man så detta fungerar?
MySQL = "select ID, artikel, artikelid, pris, lager from produkter where artikel LIKE %?% ORDER BY " & order & ""
cmd.CommandText = MySQL
SET rs = cmd.Execute (, array(strSok))
får det inte att fungera med % runt ?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Vad är det du vill göra?
Vill du söka efter artiklar som innehåller ett frågetecken?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Vildcard är det % i MySQL?
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg nej ? är ätt värde som läggs in på raden
SET rs = cmd.Execute (, array(strSok))
dvs strSok
kanske hör bättre hemma i asp forumet?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 464 inlägg Om du vill använda en parameter marker
MySQL = "select ID, artikel, artikelid, pris, lager from produkter where artikel LIKE ? ORDER BY " & order
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg Jo men det fungerar inte, då visar den bara om man skriver in exakt rätt namn
t.ex hammare.
söker jag på hamm så vissas inte hammare och söker jag på hammare visas inte hammare nr2 osv.. ;)
Hur får jag in %% ?
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg om artikel är en text-kolumn måste du ha ' runt värdet
"select ID, artikel, artikelid, pris, lager from produkter where artikel LIKE '%?%' ORDER BY " & order & ""
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Kan du inte lägga procenttecknen runt strSok före SQL-frågan?
ConnyFoxMedlem sedan aug. 20011 087 inlägg jag får förvisso inget felmeddelande men det funkar inte nu heller.. faktum är att det fungerar dåligare, nu visas inget änns när man skriver in EXAKT rätt ;)
EDIT : @nders hade rätt som vanligt, så fick man göra ;) tack!
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg hur ser din kod ut nu då?