K@llenMedlem sedan mars 20032 654 inlägg Hej,
Det är så att jag har en lista med checkboxar som sätter olika kriterier för en bild. Eftersom man i princip kan välja hur många kriterier som helt har jag givetvis en egen tabell till detta som lagrar ett kriterieID och bildID per rad. Nu ska jag skicka in valda värden i tabellen. Finns det något bättre sätt i MySQL än att loopa igenom array:en och göra en insert för varje varv i loopen? Kan man kanske använda IN på något sätt (vilket jag tvivlar på)?
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg Du kan göra insert på flera rader samtidigt enligt föjande
insert into t values (1,47), (1,11)
K@llenMedlem sedan mars 20032 654 inlägg
LarsG skrev:
Du kan göra insert på flera rader samtidigt enligt föjande
insert into t values (1,47), (1,11)
Hej och tack LarsG! :)
Vad är det i din sql-fråga som anger vilken nuffra som tillhör vilken kolumn? :r
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg Det är väl i vilken ordning kolumnerna finns i databasen (antar jag). Du kan ju ange det själv annars:
insert into t (kolumn1, kolumn2) values (1,47), (1,11)
LarsGMedlem sedan dec. 200012 465 inlägg Om man inte anger några kolumn-namn så antas värdena komma i den ordning som kolumnerna är skapade i.
K@llenMedlem sedan mars 20032 654 inlägg Okey, då var det som jag misstänkte. Tackar ödmjukast för era svar. :D