Har haft problem med grafiken i registren jag gör i Access sålänge jag använt programmet i princip.
Problemet är det att när jag öppnar ett formulär eller vadsomhelst som utgörs av en area som placeras över ett formulär som innehåller grafik som exempelvis bakgrundsbild så gör denna area som placeras ovanpå att tex bakgrundsbilden i formuläret under hoppar upp en pixel, just bara på det stället där denna area har varit. En rak linje blir alltså inte längre rak eftersom vissa delar av den förskjutits en bit.
Man ser detta när man stänger ner det som orsakar grafikfelet, och flyttar man runt på det så kan man göra så resten av grafiken också hoppar upp en pixel, man skulle kunna säga att linjen i exemplet blir rak igen fast den ligger inte där den ska för nu har hela linjen hoppat upp en pixel istället för bara delar av den.
Det är jäkligt irriterande att se hur grafiken rörs omkring, typ när man markerar ett fält och sedan markerar ett annat så hänger inte grafiken med utan bakgrundsbilden på just det stället hoppar upp en pixel och har man en bakgrundsbild som utgörs av ett linjemönster så är ju inte det så tjusigt.
Det kan ju endast handla om en sak nämligen uppdateringslagg eller hur man ska uttrycka det, men vilket grafikkort jag än använt så är detta problemet. Det har varit där oavsett vilken version av Office jag använt eller vilken hårdvaruuppsättning jag haft.
Kan någon fatta varför det är såhär?
Använder Office 2003 btw