webForumDet fria alternativet

Komma åt mySQL externt!

5 svar · 368 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Hello!

Jag har lite problem med att komma åt min mySQL databas externt. Komma åt den internt är lätt, jag skapade en användare samt ett lösenord, och angav från vilken adress man får ansluta ifrån. Men det jag däremot inte vet är, hur ska man göra för att kunna ansluta från alla IP nummer? Då jag o en kompis jobbar på en sida och han vill gärna också kunna komma åt databasen, och han har inte fast IP nummer. jag provade at lägga till "Add host wich user can connect from" och satte värdet * (stjärna) men det fungerade inte. utan då kunde inte ens jag ansluta från mitt interna IP nummer som har en separat "... wich user can connect from..."

Någon som kan sina grejjer? :)

GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg

MySQL wildcard är % inte *.

GunnarD skrev:

MySQL wildcard är % inte *.

ska testa :)
Jag får "Access denied" när jag matade in % som host adress för just den specifika användaren i mySQL administrator, jag ansluter med mySQL Front, för att redigera tabeller osv, det är då jag får access denied. När jag matar in % och sedan trycer på apply changes, så försvinner % från listan med "... wich user can connect from"

hmmpf, jag har inte lyckats komma på någon lösning ännu, och ingen verkar ha nått förslag här heller! :(

HedningMedlem sedan sep. 200318 inlägg

jepp, få svar i det här forumet..
mySQL är inte databasen jag är mest haj på men här tycks det finnas en del att kika på. http://help.hardhathosting.com/question.php/87 Speciellt User Comments längst ner ang. dynamisk IP

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg
GRANT ALL ON databas.* ON användare@'%' IDENTIFIED BY 'lösenord';

Wildcardet (%) anger att man kan ansluta från vilket IP som helst, det andra förstår du säkert. :)

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)