Jag har kört MySQL på min PC med Apache ett bra tag bara för att ha att leka med här hemma. Man kommer inte åt den utåt sätt så jag har inte haft något lösen för att komma in i phpMyAdmin.
För ett tag sedan fixa jag även en linux server här hemma som jag kör som labbserver med Apache och phpMyAdmin på också. Men i dag blev det bågot skumt. Jag var inloggad på phpMyAdmin på Linux burken och jobba lite sen logga jag ut mig och kom då till url: http://localhost/phpMyAdmin/index.php?xxxxxxx. Som nu är Pc maskinen för det var den jag jobbat. Efter ett jag forsatte jag att jobba vidare i phpMyAdmin och tänkte inte på att jag gick in på localhost, tyckte det var skumt att inte alla databaser fanns. Men var grymt trött så jag gjorde om den jag skulle jobba med. Efter ett tag kom jag på vad som stog till och försökte då fixa i config filen i phpMyAdmin i både Pc maskinen och Linux. Men allt har nu gått åt helvetet kommer inte in på någon av längre.
Så är det någon snäll människa som kah hjälpa mig och säga hur jag får till det så dom funkar igen. Jag har bara haft root konto i båda och bara lösen på Linuxburken. Men vilka filer ska jag ändra i och vad för att få det attfunka på båda. Vill ha lösen på båda nu så jag inte gör om samma mistag igen...