webForumDet fria alternativet

Okänt fel

2 svar · 215 visningar · startad av greggan

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

Jag har ett litet problem med access. För ett par månader sedan fungerade access som det skulle, men nu plötsligt utan att jag har gjort något speciellt med datorn (förutom haft virus) så fungerar inte access som det ska. Jag skapade en databas och en tabell, men när jag skulle välja vad jag skulle ha i tabellen så kommer det upp att access måste avslutas och den frågar om jag vill skicka felrapport eller inte. Jag hittar ingen direkt information om felet. Jag tror att det var access XP jag hade då. Jag testade ominstallera och felet kvarstod. Installerade 2000 istället. Får fortfarande problem men nu lyckas jag lägga till tabellen men jag kan inte fylla i värden. När jag ska öppna tabellen för att fylla värden så kommer det upp en ruta med felet "Okänt" men access hänger sig inte längre.
Nu undrar jag om det finns någon med liknande problem som kanske vet hur man kan lösa problemet. Jag orkar inte formatera om hdn.

Om ni inte har något tips om just detta så kanske ni har något tips om hur jag kan spåra felet?
Det kommer upp ett felmeddelande med texten "Okänt" vilket inte säger mig mycket, så om någon vet om man kanske kan se någonstans hur ett fel uppstått =/

har löst problemet genom formatering. *tihi*

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)