Jag har lite problem med ett program som jag har skapat i CodeWarrior 8.3. Det funkar fint på min dator men inte någonannans. Problemet är att han inte kan dynamiskt länka ihop det på andras datorer. Varför vet jag inte riktigt, verkar vara något som inte riktigt stämmer med AGL; fast det är Carbon funktionen Microseconds som han klagar. Någon som har någon bra ide?
'otool -L' på "exe:n" ger:
/System/Library/Frameworks/AGL.framework/Versions/A/AGL (compatibility version 1.0.0, current version 1.0.0)
/System/Library/Frameworks/OpenGL.framework/Versions/A/OpenGL (compatibility version 1.0.0, current version 1.0.0)
/usr/lib/libSystem.B.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 63.0.0)
/System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Carbon (compatibility version 2.0.0, current version 122.0.0)
med DYLD_PREBIND_DEBUG på slaget så ger den detta:
dyld: ./shootout_Debug: prebinding disabled because time stamp of library: /System/Library/Frameworks/AGL.framework/Versions/A/AGL did not match
dyld: in notify_prebinding_agent() determined the system shared regions ARE used
dyld: 54 two-level prebound libraries used out of 54
dyld: ./shootout_Debug Undefined symbols:
./shootout_Debug undefined reference to _Microseconds expected to be defined in ./shootout_Debug
Trace/BPT trap