Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Jag får detta felet när jag kör mitt program och vill lägga till en ny låntagare, antar att det har med mina char[51] att göra då det går bra med de klasser som endast innehåller int.
felmess: Unhandled exception at 0x77f9180c in main.exe: User breakpoint.
I en fil som heter xlocale (inte en aning vad den gör)
Så här ser min konstruktor ut:
Lantagare(int lid, char nam[51], char adr[51], int pers): lantagarid(lid), personnr(pers)
{
strcpy(nam, namn); strcpy(adr, adress);
}
och så här kallar jag på den:
bokObj=Bok(oid, titel, ar, forfatt, utgiv, isbn);
Någon som har en aning om vad det kan vara för något? Jag är tyvärr tvungen att använda char då jag sparar ner det i binära filer och vill kunna söka på det.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Prova att byta ut char nam[51] mot char *nam. Samma sak med adr.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg btw.. byt plats på det som ligger i strcpy ;)
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Samma fel som tidigare då jag nu har provat båda PeW s förslag! :(
r/ Såg att jag hade postat fel konstruktor! denna ska det vara..
Bok(int objId, char *ti, int ar, char *forf, char *utgiv, char *i_b)
:LanObj(objId, ti, ar) { strcpy(forfattare, forf); strcpy(utgivare, utgiv); strcpy(isbn, i_b); }
Samma sak här fast jag kallar på LanObj s konstruktor vilken endast innehåller int!
Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg Lite trött på småtimmarna... där var ju en char i LanObj har ändrat och det funkar finfint :D Tack så mycket!!