webForumDet fria alternativet

Borland C++ Builder

4 svar · 323 visningar · startad av msossna

msossnaMedlem sedan feb. 2002279 inlägg

Är det någon som testat Borland C++ Builder?
Är det bra?

PeWMedlem sedan juni 20006 839 inlägg

Satt och lekte lite med det för några år sedan.. en höjdare om man snabbt vill bygga applikationer men lämnar en del att önska om man är ute efter att lära sig hur det verkligen fungerar ;)

Så om man frågar mig blir svaret att - det beror helt på vad du vill göra :)
Fattar du allt inom C/C++ men vill gå vidare med att snabbt bygga windowsapps och inte gillar Delphi är CBuilder nåt för dig. Gillar du detaljer eller känner dig osäker på C/C++ och vill lära dig mer, är det nog lite overhead. En fördel till finns dock: Många företag gillar miljön just därför att det är en snabb utveklingsmiljö, så det kan ju alltid vara en fördel att känna till hur den fungerar ;)

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

Jag har arbetat med C++ Builder i flera år, och i flera versioner. Jag tycker det är ett mycket kraftfullt paket, där man snabbt kan utveckla program. jag upplever hela utvecklingsprocessen som mycket snabbare och enklare än i Visual C++ (fast det är lite annorlunda numera i .net).

En otrolig fördel är alla de tusentals VCL komponenter man kan lägga till i programmet. Jag tycker även att Borlands C++ kompilatorer är hyfsade, så jag använder även Builder för rena konsolprogram.

Men det är ju den personliga uppfattningen som räknas, jag tycker du ska testa. Det finns ju som trial version att ladda ner.

Marcus EMedlem sedan maj 20021 294 inlägg

Jag har aldrig gillat C++ Builder. Oregelbundna krascher och andra egendomligheter upptäcktes varje dag. Att Borland fixar vissa av felen och tar betalt för felfixarna ("uppgraderingar") gör inte precis saken bättre.

Välj hellre .NET eller MFC/ATL om du måste använda C++.

manganMedlem sedan feb. 2003219 inlägg

För en okunnig person som mig, vad är MFC/ATL? Var får man tag på det osv..

Genererad på 371 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb