Hej jag har skapat två klasser, en bas (Fordon) och en sub till denne (Personbilar), nu försöker jag göra en klass som ska vara subklass till den första subklassen (Bussar) men jag får det inte riktigt att fungera, så här ser det ut:
Fordon::Fordon(string reg, string fab, int vik):
regNr(reg), Fabrikat(fab), vikt(vik) {}
Fordon::Fordon() {}
Personbilar::Personbilar(string reg, string fab, int vik, int antP, int eff, int mod, int vol, int langd, int bredd)
:Fordon(reg, fab, vik), antPaers(antP), effekt(eff), arsModell(mod), tankVolym(vol), langd(langd), bredd(bredd){}
Personbilar::Personbilar() {}
Bussar::Bussar(string reg, string fab, int vik, int antP, int eff, int mod, int vol, int langd, int bredd, bool dubel, string buller)
:Fordon(reg, fab, vik), Personbilar(antP, eff, mod, vol, langd, bredd), dubel(dubel), buller(buller){}
Bussar::Bussar() {}
Kompilatorn klagar på näst sista raden och då säger den:
error C2511: 'Bussar::Bussar' : overloaded member function 'void (class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char
>,class std::allocator<char> >,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >,int,int,int,int,int,int,int,bool,class std::basic_string<char,struct std::char_traits<char>,class std::allocator<char> >)' not fou
nd in 'Bussar'
Någon som vet vad tusan felet är???