Jag har lyckats läsa in innehållet i en .txt-fil till skärmen. Men jag vill att varje ord i text-filen ska vara i en "ruta" i en array,
tex [ord1][ord2][ord3] fattar ni? Men jag fattar inte hur det går till? Snälla hjälp mig!
Varje ord separeras ju rimligtvis av ett mellanslag. Alltså får du börja läsa tecken för tecken ( fgetc() ) tills du hittar ett mellanslag. Då har du läst första ordet. Lägg det i arrayen och fortsätt på samma sätt tills filen är slut.
Det kan ju faktiskt ligga flera mellanslag efter varann, så om du hittat ett mellanslag kan du ju lägga in att du ska igonerera omedelbara efterföljande mellanslag. Annars finns ju här en uppenbar risk att du fyller en massa element i arrayen med mellanslag ;)
tack for forslagen, men hur skulle koden for detta se ut? Och ar inte fgetch C? Ar fgetch en battre losning an readline och sedan searchline? Jag ar inte sa bra pa det har...
*jag har inte så mycket tid över f.n :r .. men det borde inte hindra andra från att hjälpa till ;)
Ska du ha c++ kod kan du kanske kika på denna tråd som iofs inte behandlar exakt samma sak, men nästan. Det jag vill få fram med länken är att det är enkelt att koppla en ström till en fil och hämta text. Därefter kan du ju då istället använda av Phorpher angivet förslag till en algoritm för att plocka ut orden samt placera dessa i en matris ( char arr[LEN][LEN] ).
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2