webForumDet fria alternativet

windows programmering ?

9 svar · 531 visningar · startad av Qimen

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Hej

Har lärt mig grunderna i c++ och vill börja med windows programmering. Vet inte riktigt hur jag ska börja, kan heller inte så mycket om olika metoder. Har programmet Microsoft Visual C++ .NET.
Är inte speciellt intresserad av att göra program för andra os än windows.

Någon som vet en bra tutorial om windows programmering och/eller ngt som man bör lära sig innan man sätter igång med det? (gärna på svenska).

DuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg

När man håller på med windows får man skriva allt för hand? såg i vs att om man tar win projekt med vb eller c# så kan man dra för hand knappar och sådant, men går det inte med c++?

DuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg

Drag n Drop. Bebisfasoner. I C++ finns inget sådant.

/r om inte borland har nåt sånt. tycker att jag har hört det. jag skulle iaf ha skrivit koden själv.

ah men är man lite noob kan det vara till stor nytta, är inte så kul att få sitt själv förtroende totalförstört pga några små fel som man inte hittar

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

laddade inte jag upp en guide till din ftp?

jo men det är ju bara prompt program. Iofs har jag bara kollat på Teach Yourself C++ in 21 Days - Second Edition

CdrEMedlem sedan jan. 20038 inlägg

kolla blacksun.box.sk också, AZTEK har skrivit en tutorial där som i alla fall går igenom grunderna.. men jag tror winprog.org's tutorial är lika bra...

fnolisMedlem sedan sep. 200162 inlägg

om du vill ha drag n' drop windowsprogrammering så tänker du nog på MFC i Visual Studio...

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

I Borland C++ är det väl också bara att rita upp sen skriva nåra funktioner för det man ritat... som vb typ...

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)