nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Jaha. Och jag har en taskigt skriven TV-kortsdrivis som ibland får Win2k Server att krascha när jag stänger TV-playern. Men att OS:et krashar behöver väl inte nödvändigtvis ha med städning av resurser att göra?
Har du nån exempelkod? (Och förresten varför skyller du på mig? Det var Richter som skrev det. ;) )
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jag skyller inte på nån, jag bara påpekade att det inte stämde :bire
Och jo, genom att inte släppa en DC på rätt sätt kraschade XP:n. Jag har inte kvar koden då jag självfallet åtgärdade problemet, men faktum är att det var där felet låg och det var även dokumenterat på MSDN.
Mao städade inte alls windows efter sig... ;)
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Ja jo .. Nu är ju som sagt "Windows städar inte efter sig" ett lite luddigt uttryck. Men, utan att känna till ditt fall, så vidhåller jag nog att en krasch inte är exakt samma sak som en resurs-/minnesläcka ..?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Okey, vi kan babbla hur länge som helst om definitioner om ordens betydelser. ;)
För mig är en krasch när operativet inte längre är brukbart. Dvs: låsning, blåskärm eller något annat som stör systemet så att det inte längre fungerar som önskat.
I det fallet jag nämnde (som f.ö inte alls är nåt specialfall :OO) är det en resurs som inte släpps och systemets uppritning av fönster (gamla och nya) havererade.
Det är f.ö likaledes "luddigt" uttryckt om man säger att ett operativ städar efter sig.