webForumDet fria alternativet

Visual C++ intelligence

3 svar · 159 visningar · startad av Viktor

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

När man skriver i Visual C++ så får man upp en intelligence lista med massor av Win32 funktioner men nu är det så att jag inte jobbar mot Win32 så jag skulle vilja slippa alla dessa Win32 funktionerna och bara ha de funktioner och variabler som berör mitt projekt. Någon som vet hur man blir av med alla win32 funktioner?? Jag kör VS.NET

/Viktor

nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg

Vad är det för projekttyp vi talar om? Managed? Unmanaged? MFC? Win32 utan MFC? Har du nåt exempel på var man får upp Win32API:et utan att det är relevant? :)

ViktorMedlem sedan aug. 20021 710 inlägg

Jag har valt "Managed C++ Emptry Project", när jag trycker "ctrl+space" (i någon funktion i mitt program) så får jag upp en lista med alla möjliga Win32 funktioner, WIN32_FIND_FILES, SHBrowseForFolder osv osv. Jag vill som sagt inte ha med dem utan bara det som finns i mitt projekt.

/Viktor

nikoMedlem sedan juni 20022 415 inlägg

Jaha, du menar så .. Intellisensens uppgift är ju att visa vad som går att skriva i en viss situation beroende på projekttyp osv. Att begränsa den på det sätt som du vill tror jag inte går (på nåt lätt sätt iaf). Tyvärr .. Men prova att titta under Tools->Options. Intellisensen gå ju där åtminstone att stänga av om inte annat .. :)

Genererad på 369 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb