The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg Tjena. Har fått en uppgift på högskolan att skriva nån rapport om arv i c++ respektive java. Göra jämförelser dem emellan mm. Är det nån som vet nån bra informationskälla till detta. Problemet är att det går inte att ta från vilken hemsida som helst utan det ska helst vara en vetenskaplig rapport man ska referera ifrån.
Vore tacksam för några ledtrådar.
//The_L
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Prova att söka på Suns hemsida, http://java.sun.com, där kanske du hittar någon gämförelse mellan Java och C++.
/Viktor
The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg Ej vetenskaplig rapport
Tack för tipset men jag tror inte att de lägger ut vetenskapliga rapporter. Och jag tror även att jämförelsen mot c++ blir aningen partisk =)
//The_L
BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Tack för tipset men jag tror inte att de lägger ut vetenskapliga rapporter. Och jag tror även att jämförelsen mot c++ blir aningen partisk =)
Om utvecklaren av Java inte är en säker källa så vet inte jag.... jämför också med utvecklaren av C++.
The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg Såklart
Givetvis borde det vara en säker källa eftersom de utvecklat språket, men vi ska alltså göra en rapport som är vetenskapligt utformad, och får då bara ta källor från redan vetenskapliga rapporter. Hmm, håller med om att det låter konstigt, men det är inte jag som bestämt det. Det är vår mycket krävande lärare.
//The_L
BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Då är väl bästa tipset att söka bland andra universitet både inom Sverige och utomlands för att se om dom publicerat nått.
The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg Sant
Det är helt sant. Och det finns en uppsjö av databaser som behandlar programmeringsspråk och sånt. Men jag tycker inte att jag hittat nån bra databas. Och fast man försöker ha många sökord för att ringa in sökningen så får man flera hundra träffar och det mesta är bara dynga (för mitt arbete alltså) . Nåja, jag får försöka leta vidare.
//The_L
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Två böcker: "The Java Language Specification" (finns på https://java.sun.com) som Gosling skrivit, och "The C++ Programming Language" av Stroustrup borde väl räcka? Den ena avhandlar inte det den andra handlar om, men du kan dra dina egna slutsatser genom att jämföra dem.
The_LMedlem sedan okt. 2001154 inlägg Ok
Ja, det borde väl räcka tycker jag också. Annars kan man väl slänga in nåt litet citat från en annan källa också. Tackar.
//The_L