Hej,
programmera lite i C.
Nu undrar jag hur man hanterar databaser i C. Tacksam för länkar och förslag på böcker i ämnet.
Har hittat hur mycket info som hellst om VB och databaser, men som sagt inget om databaser och C.
9 svar · 321 visningar · startad av prls
Hej,
programmera lite i C.
Nu undrar jag hur man hanterar databaser i C. Tacksam för länkar och förslag på böcker i ämnet.
Har hittat hur mycket info som hellst om VB och databaser, men som sagt inget om databaser och C.
Developer (och ni andra):
jag menar VERKLIGEN ren C
Är det mot SQL? http://www.linkersystems.com/ArticlesAndWhitePapers/SQLC.pdf
I övrigt finns det hur mycket som helst att hitta på t.ex google om C & db... speciellt om du kikar på *nix + db ;)
Som vanligt t f d s PeW :h
MEN
övrigt finns det hur mycket som helst att hitta på t.ex google om C & db... speciellt om du kikar på *nix + db
Jag har försökt söka på ett uppsjö av kombinationer med "databas C " utan att få fram ngt vettigt!!
Kan du fröklara vad du menar med
*nix + db
*nix, dvs Unix i alla sina versioner och Linux programmeras ju i första hand med C, därav bör du kunna hitta allt du behöver veta om du synar de plattformerna närmare ;)
db + C gav 2,510,000 träffar på google :bire
hej Pew och tack för din förklaring!
db + C gav 2,510,000 träffar på google
Men hur många av de är "tutorials"?
Som sagt så fösökte jag söka på kombinationerna "databaser C", "databaser C programmering", "databaser C library". Sökte på svenskspråkigt. De flesta svar var typ: vad som ingick i vissa kurser, eller vad vissa personer hade för kvalifikationer, men inga "tuttar"
Tja... rena tutorials kanske man inte hittar direkt. C är ju ett "mellannivå" språk och det finns ingen ANSI - C standard mot dB. Här är iaf lite mer -> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dblibc/dbc_pdc00b_2zkz.asp
Men vad för db är det du är ute efter? Du kanske skulle söka lite mer på just den db:n det gäller...
Att hitta nåt vettigt på svenska tror jag du kan glömma direkt ;)
Eftersom jag har hållit på lite med MS Access, så är det den databasen jag är ute efter..