oelbalMedlem sedan jan. 20013 016 inlägg För några år sedan så investerade jag i Visual Studio 6 och det har tjänat mig väl. Nu har jag dock gått i tankarna om att köpa Visual C++.NET @ http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010039566 eftersom C++ är det enda som jag egentligen använder fullskaligt ur Visual Studio-paketet.
Nu till min fråga, är det värt att köpa Visual C++.NET om man redan använder Visual C++ 6? Jag vet inget om hur stora skillnaderna och fördelarna är eftersom jag aldrig själv testat C++.NET.
BeatboxMedlem sedan okt. 20012 496 inlägg Själv utveklingsmiljön skiljer sig på så sätt att VB6, VC++ och Visual Interdev är hopbakat till ett enda verktyg. Dom gammla .dsw filerna heter numera (sloutions) .sln och är ett vidare begrepp.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg Lite offtopic, men... Varför kan dom inte då döpa filerna till .solution istället för en kryptisk trebokstavsförkortning?
För att man använder 3-4 bokstäver till alla tiländelser. Varför vet jag inte, man bara gör det. Hänger väll med från 8+3-tiden (win3.11).
BeatboxMedlem sedan okt. 20012 496 inlägg
Lite offtopic, men... Varför kan dom inte då döpa filerna till .solution istället för en kryptisk trebokstavsförkortning?
Förmodligen för att få det enhetligt. Det blir lätt en röra om man inte har någon namnkonvation att följa.
oelbalMedlem sedan jan. 20013 016 inlägg För att återgå till topic:
Läste detta på M$ angående Visual C++.NET:
Microsoft Visual C++® .NET Standard Edition is available for the hobbyist, student, or beginner programmer looking to learn the Visual C++ language by constructing applications for Microsoft Windows® and the Web.
Professional C++ developers looking to construct complex data-driven or server-based solutions, including XML Web services, should get Visual Studio .NET, available in Professional, Enterprise Developer, and Enterprise Architect editions.
http://msdn.microsoft.com/visualc/howtobuy/choosing.asp
Vad är den egentliga skillnaderna mellan versionerna? Vilka nödvändiga "features" får man inte med i standard-paketet? Är det överhuvudtaget motiverat att köpa Visual C++.NET standard om det inte är anpassat för högre krav?
Jag är bara intresserad av själva C++-delen, men det verkar som om man måste investera i hela Visual Studio.NET om man har ögre krav än standard.