Jag ser att developer har samma uppgift som PeW, dvs moderator. Jag vill härmed säga grattis !!! :) Du kanske kan presentera dig kort så vi "känner" dig lite bättre.
Man tackar :). Det här känns lite som att vara tillbaka i plugget och skriva om "mitt sommarlov" ;-)
Jag är av samma fina årgång som dig (Beatbox), dvs 1973. Har du förresten fått smaka på 30års-krisen ännu :-)? Jag väntar iaf på min med spänning! Annars jobbar jag som systemutvecklare på ett företag i Stockholm, knackar C++ och C#. Den senaste tiden har jag jobbat uteslutande på Microsoft-plattform. Det jag gör ligger (för det mesta) mer åt backend-miljö än grafiska gränssnitt. Jag har mest följt utländska forum tidigare, men på den svenska fronten ligger (förstås) Webforum på topp och det ska bli kul att kunna hjälpa till här. Det finns helt klart en trevlig kombination här av folk som är i olika faser av programmering. Ska försöka att titta in dagligen även om privatliv och arbete kan komma att sätta käppar i hjulet ibland. Väl mött!
Har du förresten fått smaka på 30års-krisen ännu :-)?
Om du syftar på att jag funderat på motorcykelkort så ja, jag har nog börjat få lite känningar :)
Jag är också windowsprogrammerare, mest ATL COM blir det för min del. Jobbar för ABB där vi tar fram en generell mjukvaruplatform som ska användas av hela ABB. Ni andra som disskuterar här ? Kan ju va kul att veta vad ni har för bakgrund. Det enda jag vet är att PeW pluggar, resten har jag ingen aning vad ni gör på dagarna.
Har inte pratat jättemycket här inne men det kommer nog bli mer nästa månad... Jag jobbar just nu som programmerare på Siemens i Cork. Proggar mest i VB, ASP, SQL. Har sagt upp mig och kommer att sluta här den 30:e augusti. Då bär det av hem till Sverige igen där jag ska roa mig en månad innan jag åker till Australien ett år :D
Arbetar som programmerare med realtidssystem som huvuduppgift. Detta på konsultbasis (via ett annat företag).
Systemen används bla. i målsystem på Gripen projektet (JAS). Kan tyvärr inte berätta så mycket om detta. ("pink slip")
Annars är det jobbiga högskoleår som systemprogrammerare som ligger i grunden. Där C/C++ o div. systemering var min dagliga lekamen...
Mycket VB(!?) då jag "knackar" ASP sidor på fritiden åt personer/företag jag känner...