Hur jag gör listor som finns på bilden som jag bifogat http://home.attbi.com/~mtosh/AAForwardObserver.gif
Listor
14 svar · 321 visningar · startad av Asterix
Det är en Win32 ListView-kontroll.
Hur du gör en beror på vilken miljö du vill använda. Använd klassen i klasslistan nedan.
Klasslista
C: WC_LISTVIEW
BCB: TListView
MFC: CListView / CListCtrl
WTL: CListViewCtrlT
Berätta vilken miljö du använder för mer hjälp.
Jag använder mig av MFC och har testat med
m_lList.InsertColumn(1,"ID");
m_lList.InsertColumn(2,"NAME");
m_lList.InsertItem(1,"Item 1");
men problemet är att jag inte får några rubriker.
ändrade View till Report och då funkade det, men nu ligger Item 1 under kolumnen ID. Hur gör jag lägga till i alla kolumner
Sen undrar jag hur jag får fram det som finns på en rad genom att klicka på den.
Asterix skrev:
Hur gör jag lägga till i alla kolumner?
De andra kolumnerna kallas subitems och texten till dem anges genom att använda funktionen SetItemText.
m_lList.SetItemText(
0, // Item 0
1, // Andra kolumnen (subitem 1)
"Data", // Data för andra kolumnen
);
Asterix skrev:
Sen undrar jag hur jag får fram det som finns på en rad genom att klicka på den.
GetItemText t.ex.
Funkar perfekt. Nu har jag en fråga till. Jag får inte SetFocus att funger på en edit box. Jag binder en variabel till edit box och skriver m_sEan.SetFocus(); men det får jag felmeddelande för.
Får detta error C2039: 'SetFocus' : is not a member of 'CString'
Ännu en fråga hur gör jag för att göra en double till en sträng nu använder jag mig av fcvt men du får jag om jag har tex 10 blir det 1000. Det sätts inte ut något decimal tecken
Du kanske skulle köpa en bok?
Asterix skrev:
'SetFocus' : is not a member of 'CString'
Du har bundit kontrollen till en sträng istället för en kontroll (CEdit i detta fall).
Asterix skrev:
hur gör jag för att göra en double till en sträng
T.ex.:
CString str;
str.Format("%g", double-värde);
Format tar samma argument som printf. Läs i dokumentationen vilka argument som gäller.
Lite OT men programmet som är på bilden är till för att leta servers till ArmyOps. Gratis? Går att ladda ner var isf?
Visst går det att ladda hem, men jag ska göra ett eget program som gör något helt annat. Jag bifogade bara bilden så ni skulle förstå vad jag menade
Heh. Och vad heter programmet eller var kan man ladda hem det?
Hittade en länk på https://www.americasamry.com/forum. Tyvärr hittade jag den inte nu.