Jag har läst Programmerinsspråket C (men inte de andra), och den är kalasbra. Kernighan och Ritchie som skrivit den är ju de som låg bakom defactostandarden "KnR C", och Ritchie var den som hittade på C från början. Innehåller många olika övningar (som är pedagogiska men kanske inte så "gulliga"), och den versionen med det ISBN# du angivit innehåller dessutom lösningsförslag.
Vägen till C är väldigt basic så den kanske inte är nåt att satsa på om man vill lära sig lite mer. Den är inge vidare som uppslagsverk hellr. Den är helt enkelt inge vidare kom jag på :)
Visst, men den är billig och flummar inte runt med en massa trams som de flesta "lär dig på xx - tid" böcker gör. Ganska bra om man vill hitta nåt att börja med som går igenom språket C utan krussiduller. Vill man sen utvecklas vidare ovanför den rena C-syntaxen finns det flera vägar att gå... mera böcker, nätet m.m
men Spango:
vad menar du med att de inte är gulliga?
/Peter
Jag vet inte riktigt vad jag menar... men det är rätt grundläggande grejer man får göra, t.ex. egna implementationer av vissa av funktionerna i standardbiblioteket till C. (Sen så skapar man naturligtvis bara kommandoradsapplikationer, men det visste du säkert redan.)
135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17