puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg När jag försöker kompilera mitt spel i BCC 5.5 får jag följandde meddelanden från ILink : Error: Error processing module. ingen rad eller någon form av specifikation.
Min dator:
Athlon 1.4 GHz
256 mb ram
64 mb GeForce 2
Windows XP
Har även försökt innan när jag körde ME och på en Win 95 med 200 mhz, 32 mb ram, 2 mb grafik (16 mb Vodoo Banshe, dock ej insatt ännu).
Jag har haft detta felmeddelande i över ett halvår nu och än så länge har jag inte hittat någon form av hjälp. Tacksam för svar!
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Låter som nån knasig inställning i kompilatorn, knasig path till "bin - mappen" i operativet eller helt enkelt avsaknad av någon fil till kompilatorn. Den kan helt enkelt inte länka.
Sökt på nån FAQ hos Borland?
puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg Ska kolla inställningarna igen. Avsaknaden av någon fil tror jag då inte det är eftersom jag har laddat hem den två gånger.
puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg Allt verkar stå rätt till. Glömde även att det går kompilera de flesta program förutom dom där man använder GPDUMB motorn som följer med Windows Spelprogrammering för dummies. Använder den för att lära mig och tills jag är klar med min egna som tyvär inte går kompilera heller. Så jag tror det kan ha med Direct X att göra. (Har kollat include och .lib filerna flera gånger)
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Tycker det låter som ett sökvägsproblem. Vet kompilatorn sökvägen till includefilerna?
/T
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
GPDUMB motorn som följer med Windows Spelprogrammering för dummies
Det förklarar saken då de grejerna är gjorda för Visual C++ 5 ;)
Men det ska nog gå att få det att snurra ändå... men troligen får du göra om i GPDUMP för att det ska passa.
puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg Har redan påbörjat det arbetet lite, men det står i boken att det ska funka men jag kan ha läst fel.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Jag vet att det står så i den boken, men det stämmer inte. GPDUMP strular t.o.m i Visual C++ 6 :e
F.ö är det nog mer givande att bygga upp en egen motor m.h.a kod som är ren ANSI och strikt mot winAPI+directX än att hacka på en halvdan lösning som är flera år gammal... har för mig att det framgår en hel del om hur man gör i den boken som faktiskt ger mycket för pengarna om man inte rippar koden rakt av.
puhbjörnMedlem sedan juni 2001370 inlägg Ok. Någon som vet en bra sidan som behandlar DX 8 ?
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg