Peer-to-peer eller flera användare ? Under vilket operativ tänkte du köra och vilken utvecklingsmiljö ska du använda ?
// BeatBox
7 svar · 459 visningar · startad av Cy-4
Hallå!
Jag undrar om nån vet vart man kan läsa om hur man kan göra en enkel Server-Client Chat i C++?
Har försökt att hitta en men har inte lyckats.
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde tala om vart jag kan hitta en.
Peer-to-peer eller flera användare ? Under vilket operativ tänkte du köra och vilken utvecklingsmiljö ska du använda ?
// BeatBox
hallå!
Jag tänkte göra det för flera användare och jag gör det i Windows miljö, jag vet inte riktigt vad jag ska använda för nåt, har Borland och Dev-C++, får se vad det blir.
Då kanske du redan upptäck de perfekta komponenterna under FastNet. Kolla i hjälpen så borde du förstå hur dessa fungerar. Själv gjorde jag en hjälpligt fungerande chatt på någon kväll eller så.
Har du en adress, är inte säker på vilka du menar. Sökte och hittade en del sidor med FastNet med jag är inte säker på vad du menar.
Cy-4 > Jag skulle gissa på att Beatbox menar FastNet komponenterna i C++ Builder (och Delphi).
OKey!!
Men nu är det så att jag inte har C++ Builder utan någon annan äldre version av Borland, 5.02 lr nåt heter den.
Är det ingen som vet något ställe som tar upp hur man skriver en Server-Client Chat genom att använda generel kod, inga speciella komponenter.
Har endast skrivit en chat i C++ för *nix. Lite hjälp för detta (plus en massa information om sockets programmering) hittar du på http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/net/html/.