MinsannMedlem sedan feb. 20011 517 inlägg hade tänkt fixa lite med c++ här hemma, nu när jag satt igång med det i skolan :)
undrar vilket program som är bäst?
och det ska vara gratis, och gärna tas från internet ;)
mvh.
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
Rinaldo> Minsanns intelekt försätter mig, Matti och Pace i en mörk skugga
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg En IDE som är gratis och mycket omtyckt är Dev C++, som du hittar på www.bloodshed.net har jag för mig. :)
Det ingår en kompilator med Dev C++, men om du bara är ute efter en kompilator och ingen IDE kan du ta en titt på Borlands gratis C++-kompilator @ www.borland.com
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. --
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg ....och vill du absolut ha borlands gratis-kompilator med en IDE-miljö kan du ladda ned UltraEdit med lite tools för c++ och simsalabim har du en snik-IDE.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
MinsannMedlem sedan feb. 20011 517 inlägg
Dev C++, som du hittar på http://www.bloodshed.net
japps. tog hem detta, blir väl till att installera också bara.. :p
tack grabbs!
------------------
i'm going nowhere without my mössa!
Rinaldo> Minsanns intelekt försätter mig, Matti och Pace i en mörk skugga
[Redigerat av Minsann den 17 jan 2002]
VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg PeW: hur tusan använder man borland kompilator ihop med ultraedit ?
har båda installerade men förstår inte hur jag nu ska få ihop dem :\
*tacksam för svar*
------------------
Bambadam !@#
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg -> Virrdo
Du kan sätta upp UltraEdit att köra externa program genom<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">c:\comp\compiler %Fdär %F automatiskt kommer ersättas av den filen som du för närvarande har öppen i UltraEdit. Filen sparas innan programmet körs. Du kan även ha ännu fler argument till programmet. På så vis kan du använda UltraEdit till många kompilatorer (och andra program också för den delen). Kolla under "Advanced->Tool Configuration..."
------------------
Två vägar till framgång:
- Avslöja inte dina hemligheter.
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg PeW: hur tusan använder man borland kompilator ihop med ultraedit ?
Som UlfT skrev... + att det finns ett extension för c++ att ladda ned. (Kommer inte ihåg vart, men det är bara att söka) ;)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
VirrdoMedlem sedan okt. 2001152 inlägg Alright, tack för svaren :)
------------------
Bambadam !@#
ynefMedlem sedan jan. 20022 inlägg Minsann:
'cat' eller 'ed' -- the signs of leetness... ;)
------------------
mu
stefanehMedlem sedan nov. 2001131 inlägg GNU emacs är en bra editor till Borland.
Installationsanvisningar och länkar finns här http://www.tdb.uu.se/~tdb1/borland/borland55/bc55_handledning.html