Är det någon som känner till nån bättre kompilerare som är gratis än Dev-C++?
Det är nämligen så att jag börjat lära mig OpenGL och i så gott som alla tutorials så klagar kompileraren, bl a tutorials från självaste opengl.org
10 svar · 371 visningar · startad av RDL
Är det någon som känner till nån bättre kompilerare som är gratis än Dev-C++?
Det är nämligen så att jag börjat lära mig OpenGL och i så gott som alla tutorials så klagar kompileraren, bl a tutorials från självaste opengl.org
DJGPP har kag för mig är rätt bra för opneGL... Dock inte säker. Vet att bl..a. Quake kompilerade smed den. :)
Red.} Du hittar de npå www.delorie.com/djgpp tror jag :=
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
[Redigerat av SPiN den 10 nov 2001]
http://www.borland.com/bcppbuilder/freecompiler/
C++ Builder-kompilatorn. Observera att det endast är kompilatorn(dock en väldigt bra sådan). Följer inte med någon utvecklingsmiljö så det får du fixa själv. :)
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
SPiN hm.. nedladdningstid kvar: 2 timmar två minuter.. :OO Rätt många filer att ladda ner.. men hoppas det funkar.. :)
PhOrPhEr Har installerat den kompilatorn nu.. fast jag fattar inte dirket hur man ska kompilera filerna.. Ska man gå in i fconvert.exe välja textfil och sedan klicka på oem to ansi.. *förvirrad*
Spin jag undrar hur stor den kompilatorn är egentligen.. har laddat ner filer i 10 minuter nu.. 45 meg, 2 timmar 12 minuter kvar nu.. *underligt*
två timmar och sex minuter kvar: nedladdat 69 meg.. om en minut motsvaras av 3 megabyte så blir den 126 * 3 = 378 meg.. :OO
:o
Jag vet inte vad du laddar ner för filer egentligen, men dom jag hittade när jag kollade var:
unzip32.exe to unzip the zip files 91 kb
v2/copying.dj DJGPP Copyright info 3 kb
v2/djdev203.zip DJGPP Basic Development Kit 1.5 mb
v2/faq230b.zip Frequently Asked Questions 664 kb
v2/readme.1st Installation instructions 20 kb
v2apps/rh1478b.zip RHIDE 2.0 mb
v2gnu/bnu2112b.zip Basic assembler, linker 2.6 mb
v2gnu/fil40s.zip File Utils (for building Allegro) 1.4 mb
v2gnu/gcc302b.zip Basic GCC compiler 2.2 mb
v2gnu/gpp302b.zip C++ compiler 2.4 mb
v2gnu/mak3791b.zip Make (processes makefiles) 263 kb
v2gnu/txi40b.zip Info file viewer 632 kb
v2tk/allegro/alleg312.zip Allegro game library 1.4 mb
v2tk/grx243s.zip GRX Graphics 1.8 mb
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --
DJGPP har kag för mig är rätt bra för opneGL... Dock inte säker.
DJGPP har inget stöd för OpenGL, det är en DOS-kompilator.
Vet att bl..a. Quake kompilerade smed den.
DOS-versionen av Quake kompilerades med DJGPP, ja (detta var ju '96 också ;)). Men den använde ett "hemmagjort" grafikbibliotek för DOS och inte OpenGL.
------------------
"If God had wanted you to wear earrings, he'd have made you a girl." - Alabama Governor Don Siegelman :e
Ah, där ser man. Sa ju att jag inte var säker på det.
Lessen RDL, du har du laddat en massa megabytes i onödan... :r
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
Förutsatt att du har satt rätt path i miljövariablerna och skapat conf-filerna så ska det bara vara att skriva bcc32 för att få en lisa med parametrar.
bcc32 program.cpp räcker iofs.
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
SPiN hm.. drog ner alla DJGPP filer som fanns på Sunetsserver.. Fast nedladdningen avbröts efter 134 mg så det är lungt.. :)