webForumDet fria alternativet

Linker warning

3 svar · 327 visningar · startad av Misan

MisanMedlem sedan juni 200128 inlägg

Är det nån som fått denna varning och som kan hjälpa mig snarast? Miljö: Visual C++

LINK : warning LNK4089: all references to "WININET.dll" discarded by /OPT:REF

Hoppas.....

------------------
Misan
Kalle & Hobbe

[Redigerat av Misan den 18 okt 2001]

PhOrPhErMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg

all references to "dynamic-link library" discarded by /OPT:REF

The linker discarded all packaged functions that referenced exports in dynamic-link library. As a result, dynamic-link library and its import library are unneeded.

------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -

FridolfMedlem sedan aug. 2001723 inlägg

Du har inkluderat någon fil med #include <..> och som säger att wininet.dll måste laddas in. Du har sedan inte anropat någon funktion som finns i dll:en och med de inställningar du har så har länkningsprogrammet gått in och "kört över" dig och sagt att filen inte ska laddas in. Varningen är ofarlig och kan ignoreras. Alternativet för att slippa varningen är att låta bli att includera filen vilken det nu är som använder sig av wininet.dll.

MisanMedlem sedan juni 200128 inlägg

Jag includerar inte någon fil men däremot använder jag den (wininet.lib) under project settings link input för att jag avänder funktioner som InternetOpen/InternetClose mm.

Vet nu iaf att den är helt ofarlig så då ignorerar jag den bara...men det hade varit intressant att veta varför den saknas när den inte ligger bland input och genererar en varning när man använder den.... :)

Tack för hjälpen!

------------------
Misan
Kalle & Hobbe

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)