som är ca 20 pix hög och lägger sig längst ner på skärmen. den ska vara flytande dvs att den inte försvinner när man använder andra program.
info eller innehållet ska hämtas från en internet sida.
mikael
7 svar · 444 visningar · startad av mikaeled
som är ca 20 pix hög och lägger sig längst ner på skärmen. den ska vara flytande dvs att den inte försvinner när man använder andra program.
info eller innehållet ska hämtas från en internet sida.
mikael
Du skapar ett fönster, tar reda på hur stor skärmen är, positionerar fönstret längst ned och ger fönstret topmost-attribut. Ska du hämta något från Internet måste du ansluta till en server m.h.a. sockets.
Några problem?
------------------
- Swey
A hacker from the south
[Redigerat av Swey den 22 sep 2001]
eftersom jag inte kan någon c++ eller c, så skulle jag vara tacksam om ngn kunde skriva koden. det finns säkert redan gjord kod som ni kan hitta.
det kan väl inte vara så många rader kod.
Mikael
Ett PAR rader blir det nog seru... :D
------------------
The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.
Varken C eller C++ innehåller något inbyggt stöd för GUI. Man måste utnyttja olika varianter på klassbibliotek. Hur man löser det beror naturligtvis på val av klassbibliotek och IDE i övrigt.
eftersom jag inte kan någon c++ eller c, så skulle jag vara tacksam om ngn kunde skriva koden. det finns säkert redan gjord kod som ni kan hitta.
Det vimlar ju av färdiga exempel på diverse communitys ex: http://www.programmersheaven.com/ och liknande ställen, använd www.google.com .
Men huruvida du kan få de att fungera utan att kunna c är en annan fråga. Du kanske har större glädje av att använda ett annat språk.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
C
Men det går med de flesta språk som hanterar winAPI. Typ pascal, VB..
Kanske läge att lära sig grunderna i nåt språk först?
------------------
Ancilla, face mea laganum!