webForumDet fria alternativet

Borland BCC55

2 svar · 496 visningar · startad av LilleSkutt

LilleSkuttMedlem sedan feb. 2001265 inlägg

Halloj

Jag har ett problem när jag ska kompilera mina .cpp-filer. De filer som jag inkluderar i filen hittar inte kompilatorn. Om jag använder mig av sökvägen istället, funkar det. Men om include-filen har ett par filer som ska inkluderas får jag felmeddelande där!

Icke fungerande kod:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
#include <iostream.h>

void main() {
int i = 0;
}

Däremot följande skulle fungera, om iostream inte skulle ha några include-filer:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
#include "BCC55/Include/iostream.h"

void main() {
int i = 0;
}

Någon som vet vad jag kan göra för att åtgärda felet? För det är väl ett fel?

Jag har inte ändrat något i nån PATH, eller andra inställningar efter att jag installerat kompilatorn. Är det någonting som ska ändras?

------------------
---
/* LilleSkutt */

MuzzafarathMedlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Du har inte installerat det på rätt sätt. Jag förutsätter att du har installerat bcc i c:\bcc55, har du installerat det nån annanstans måste du ändra varje förekomst av c:\bcc55 till den "riktiga" katalogen.

Skapa en fil som heter bcc32.cfg i katalogen c:\bcc55\bin. Den skall innehålla detta:

-I"C:\Bcc55\include"
-L"C:\Bcc55\lib"

Skapa en till fil i c:\bcc55\bin som heter ilink32.cfg. Skriv detta i den:

-L"D:\Bcc55\lib"

Allt detta står i readme.txt som följer med bcc förresten *suck*.

------------------
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Om man döper om filen readme.txt till readmeanddie.txt eller dontyoufuckingreadmeboy.txt, undrar om fler skulle läsa den?

------------------
Även seriemördare är människor. http://www.choppingblock.org/
Absolut bästa episoden: http://www.choppingblock.org/d/20000925.html

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)