Hej!
Jag är en grön c++ student som undrar vad man kan använda istället för getline(cin, variabel), för detta fungerar ju inte i Visual C++ 6.0
Hjälp!
------------------
/peterbladh
13 svar · 502 visningar · startad av peterbladh
Hej!
Jag är en grön c++ student som undrar vad man kan använda istället för getline(cin, variabel), för detta fungerar ju inte i Visual C++ 6.0
Hjälp!
------------------
/peterbladh
Joho..
Det ska fungera i VC++.
Vilka bibliotek inkluderar du?
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
Hej och tack för era svar!
getline(cin,variabel) fungerar, MEN det kräver 2 entertryckningar. Hur kommer man runt det?
tips2:
cin.getline(variabel, längd) får jag absolut inte att fungera.
lite hjälp igen?
------------------
/peterbladh
Uhmmm...
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
#include <iostream.h>
int main(void)
{
char str[100];
cin.getline(str, 100);
cout << str;
return 0;
}
Fungerar utmärkt.
------------------
- Erik Hellström -
- Datalogiprogrammet - MDH -
- http://3d.burken.nu -
Jo, det gör det visserligen. MEN inte i kombination med
#include <iostream>
using namespace std;
och än viktigare fungerar det inte med string
#include <string>
string str;
...och string vill jag gärna använda.
------------------
/peterbladh
char[n tecken] har samma funktion som string men det finns lite andra kommandon bara ... :)
------------------
-Carpe Diem -
Har inte boken framme men du kan få en liten lista när jag har det en dag framöver ..
------------------
-Carpe Diem -
Men vad är det du vill att programmet ska göra då, eftersom du prompt ska ha med <string> eller <cstring>? Du kanske kan hitta en bra lösning med hjälp av egna klasser istället ;) .
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 24 jan 2001]