ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Hej !!
För att få fart på detta forumet så hade jag tänkt att försöka att lära mig C++ så att ni sedan kan svara på mina frågor 
Nää men det är nått som jag länge velat göra. Jag har hittat en bra gratisbok på Internet men jag skulle behöva en nybörjar kurs (helst på svenska) som går igenom hur man komplimerar sina program mm i Visual C++ 6.0
I boken går de bara igenom hur man skriver källkoden men jag skulle behöva lära mig hantera min komplimator. Och jag har ingen fungerande dokumentation för komplimatorn 
Inlägget blev lite virrigt men jag hoppas att ni fattar vad det är jag är ute efter.
Nått som går igenom grundrna i Visual C++ alltså.
------------------
Mvh Chavez
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Känner inte till någon sådan men jag är expert (okej, mycket överdrivet
) på VC6 så det är bara att fråga så ska jag försöka förklara.
Vad vill du göra?
------------------
/mvh Swey
Att svara är silver, att fråga är guld
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Lära mig grunderna i Visual C++ 
Känner mig helt vilsen när jag kommer in i programmet.
Och jag har inga direkt frågor så om du skulle förklara allt direkt i forumet så skulle du nog bryta din regel på 50 rader ganska grov 
En sak var det förresten. Är de stora skillnader mellan Visual C++ 5.0 och 6.0
Hittade en bok från Sams som hette Sams Teach Yourself Visual C++ 5 in 24 Hours. Den kanske är nått, även om jag vet att du Swey inte gillar dessa böckerna 
------------------
Mvh Chavez
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Nä det gör jag inte. Men det är en liknande bok jag har. Sams Lär dig Visual C++ 5 på 3 veckor. Nästan orörd
. Den berättar mest om guiderna i VC som jag ändå inte gillar. Men det finns ju andra som gör det antar jag.
Det som är mest störande är att den skriver i form av uppmaningar om vad man ska göra istället för att lägga ned tid på att förklara. Då händer det att samma text upprepas i alla kapitel pga. att man gör olika program med samma guider.
Men om du vill börja göra konsoll-program så kan jag ju skriva hur du gör för det.
När det gäller skillnaderna mellan VC5 och VC6 så är det inget som man märker av i boken i alla fall.
------------------
/mvh Swey
Att svara är silver, att fråga är guld
[Redigerat av Swey den 30 maj 2000]
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Jag tror ändå att jag läser boken så att jag får en liten överblick om hur VC fungerar.
Sen går jag nog över till en annan bok (Också den från Sams
) som mer mer går igenom hur man skriver källkoden + att den går djupare också.
Men visst...du får gärna förklara lite granna för mig direkt genom forumet. Om du nu orkar det vill säga 
------------------
Mvh Chavez
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Anledningen till att jag läser dessa böckerna, trots ditt missnöje Swey är att jag tar dem gratis från http://www.informit.com
För snål är man ju
...
------------------
Mvh Chavez
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Anledningen till att jag läser dessa böckerna, trots ditt missnöje Swey är att jag tar dem gratis ...
Kanske finns en anledning till att de går att ladda ner gratis. 
För snål är man ju ...
Låt inte snålheten bedra visheten bara. Det tid man kan förlora på att gräva ner sig i dålig litteratur kan bli bra mycket dyrare än de extra hundralappar som lite bättre litteratur kostar. 
------------------
Robban < robban@lipogram.com >