ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Vet att det finns mycket gratis böcker på Internet men tycker ändå att det är bäst att köpa en bok.
Är lär dig C++ på 3 veckor bra ?
Har hittat den för ett överkomligt pris.
Jag vill helst ha en omfattade bok så att jag slipper springa och köpa mer sen.
------------------
Mvh Chavez
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag har inte läst så många böcker om just C++ utan har läst dokumentation i datorn. Men om det är SAMS som står bakom boken ska du inte köpa den. Jag har Lär dig Visual C++ på 3 veckor och det är den sämsta bok jag har läst.
Ett litet råd... 
------------------
/mvh Swey
- Wadde Hadde Dudde Da
PhOrPhErMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Mitt tips är:
C++ Programmering av Stephen Prata.
Går från grunden till lite mer avancerad programmering. Pekare, klasser, arv, friends osv...
Mycket bra bok enligt mig även om jag inte orkat läst igenom hela boken än(Jag ska, fast nu vill jag lära mig java).
------------------
- Erik Hellström -
http://3d.burken.nu
Håller med, jag tipsade om den i en tidigare tråd. Pratas bok är jäkligt bra.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Men asså, ta och ställ frågor nu för... jag vill ju ha trafik här 
------------------
/mvh Swey
- Wadde Hadde Dudde Da
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Att det är en bra nybörjarbok har ni ju sagt. Men hur djupt går den.
Jag har lite ont om pengar så jag skulle vilja ha en bok som jag sedan kan använda mig av under en ganska lång tid.
------------------
Mvh Chavez
PhOrPhErMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Det är lite svårt att svara på hur djupt en C++ bok går med tanke på att man i stort sett aldrig slutar lära sig C++...
Jag har gjort ett utdrag ur innehållsförteckningen från C++ Programmering av Stephen Prata - Andra upplagan.
Innehåll:
1. Introduktion
2. Komma igång med C++
3. Hantering av data
4. Härledda typer
5. Slingor och relationsuttryck
6. Hoppsatser och logiska operatorer
7. Funktioner - C++'s programmeringsmoduler
8. Äventyr med funktioner
9. Objekt och klasser
10. Arbeta med klasser
11. Klasser och dynamisk minnesallokering
12. Klassarv
13. Återanvända kod i C++
14. Vänner, undantag m.m
15. Inmatning, utmatning och filer
Bilaga A - Talbaser
Bilaga B - Nyckelord i C++
Bilaga C - ASCII-Tabell
Bilaga D - Operatorprioritet
Bilaga E - Andra operatorer
Bilaga F - Förslag till läsning
Bilaga G - Svar till övningsuppgifterna
Det är typ allt..... 
Boken är på ca: 900 sidor...
Hur mycket kan du redan då?
------------------
- Erik Hellström -
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Grejen är den att jag inte kan nått över huvudtaget.
Så utdraget säger mig inte så speciellt mycket 
Tror du att boken är för svår för en som inte har sysslat med C++ förr 
------------------
Mvh Chavez
PhOrPhErMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Svaret är: Nej, boken är inte för svår för en nybörjare.
Det var ur denna boken jag lärde mig C/C++. Iofs. så kan jag ju inte påstå att jag är någon speciellt bra C++ programmerare men jag kan iaf. grunderna.
I höst så går jag förmodligen på Datalogiprogrammet på MDH i Västerås. Då kommer jag nog lära mig en hel del roliga saker inom C/C++. 
Och du behöver ingen speciell kompilator för att kompilera programmen i boken. Koden ska gå efter ANSI standarden och om det är något som avviker från den så står det klart och tydligt i boken.
------------------
- Erik Hellström -
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Ok, då skall jag försöka att fixa den.
Kom på att jag skall försöka med bibblan först innan jag köper den.
Snål skall man vara :-)
------------------
Mvh Chavez
Johan!Medlem sedan maj 2000156 inlägg
Men om det är SAMS som står bakom boken ska du inte köpa den.
Stämmer inte! Jag har inte läst så enormt mycket databöcker (runt 5-6 kanske) men bland de bästa jag läst hittils kommer från just SAMS. Bla Teach Yourself Perl in 21 days var riktigt bra.
/Johan
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Smaken är ju som baken, delad 
------------------
Mvh Chavez
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Känner att jag gjorde kollektiv bestraffning av SAMS. Ursäkta...
Det var Pagina som stod bakom boken och författarna Nathan Gurewich och Ori Gurewich.
Dom kanske har gjort bra andra böcker men inte denna i alla fall.
------------------
/mvh Swey
- Ta dagen som den kommer
ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Ingen skada skedd 
------------------
Mvh Chavez