En bra och gratis bok om C++ hittar ni på http://www.eckelobjects.com/ThinkingInCPP2e.html
Samma snubbe har skrivit en gratis Javabok som jag delvis har använt som kurslitteratur och den var mycket bra.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Ingen som vet en bra och svensk c++ bok att köpa? måste börja lära mig lite helt från grunden.
//M@rtin
"C++ programmering" Av Stephen Prata. Pagina förlag. Tjock och tung som alla amerikanska fackböcker, men innehåller en hel del vettigt.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Är den pedagogisk o bra för en nybörjare på c++ då? Har en kännsla av att tjocka böcker har mycket fakta men lite förklaringar 
//M@rtin
Jo, den är faktiskt bra pedagogiskt sett. Svårighetsnivån ökar ju längre in i boken man kommer, men den funkar bra som förstabok, i alla fall om du programmerat lite innan.
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Jag körde den där Prata under mina första och enda kurs i C++ och tyckte att den är väldigt bra eftersom den även tar upp det triviala... Prata har även lagt in lite humor när han har gjort sina exempel fast skämten är bättre i den engelska versionen 
------------------
F.Sundström
kloes@excite.com
M@rtinMedlem sedan dec. 19992 085 inlägg Okej, får väl ta o köpa den då!
Nån som vet nån nätbokhandel som säljer den? Vanliga bokhandlar brukar bara ha de valiga böckerna från decendo och pagina 
//M@rtin