prebenMedlem sedan mars 2009461 inlägg
Lasp: Har du gått i skola i Linköping!? :-)
Jag tycker inte heller det verkar överdrivet långsökt att ha en ambition att bygga sitt eget OS... Dock, den första frågan ger en antydan av att det saknas en del grundläggande kunskaper men framförallt intresse.
Har man ett svalt intresse för programmering blir ett OS en väldigt lång dröm! :-)
Att bygga ett OS är inte samma som att bygga en vanlig datorn... Det finns små datorer i princip allt idag. Typ trafikljus!
Att bygga en liten dator som fixar bara en sak, som dessutom inte kraschar eller baseras på licensintäkter till Redmond, det är väl ett mål så gott som något! Men utan intresse för programmering blir denna dröm aldrig mer än en dröm.
Tyvärr. Så är det.
LaspMedlem sedan juli 200010 197 inlägg
Visst är det ambitiöst att fundera på ett Os, men det är inte en omöjlighet.
Så hur uppmuntrar man? Därför frågar jag lite. Men man kan ha olika bakgrund, tex preben frågar om jag har pluggat i LKP. Nej, jag fick inte gå i skola för mina föräldrar så jag har bara sju (7) årig folkskola i botten. Men jag har jobbat i Linköping och skaffat mig en son där som dock har läst på universitetet därstädes. För honom har det gått bra ;-)
Mitt bygge av LYS-16 var ett fritidsprojekt när jag drev Videotek AB.
Och jag klagar absolut inte, har ju möjlighet att göra precis vad jag vill i nuläget .
Kanske vara mentor till någon som vill bygga ett Os! ;-)
orsonMedlem sedan nov. 200913 inlägg
Skulle du kunna hjälpa mig med ett os Lasp?
Men som sagt så kommer jag inte börja riktigt än.