webForumDet fria alternativet

Programmera ett poker spel där man kan möta datorn, tips tack

C/C++

4 svar · 1 092 visningar · startad av yador

Medlem sedan mars 2004455 inlägg
Frågan#1

Hejsan!
Jag hade tänkt försöka programmera mitt egna pokerspel där man möta datorn i poker, no limit hold em. Spelet ska vara helt i konsol läge och ingen grafik hade jag tänkt lägga till utan hade tänkt mer satsa på att lära mig koda bättre.

Jag hade tänkt bygga upp alla saker med klasser. En klass för korten, agerandet (satsa, lägga sig, syna osv), självaste spelet med mera. Med spelaren hade jag tänkt göra en abstrakt klass som därifrån ärvs 2 klasser, en som ska föreställa datorn och en som ska vara människa. En sak som jag är osäker på är om jag sedan ska ha en datorklass som ska motsvara alla olika speltyper, eller om jag ska göra huvud datorklassen till abstrakt och därifrån skapa en ny klass t.ex ska vara tight-passiv?

För att få datorn kunna besegra dem flesta så hade jag tänkt lägga till att datorn sätter olika speltyper på hur ofta dem spelar en vis hand som därefter spela efter denne spelsorten. Detta hade jag tänkt ska räknas ut för dem senaste 20 korten man spelade. Jag hade också tänkt lägga till en historik som sedan datorn kollar hur ofta man brukar bluffa/höja på turn, rivern med mera och med hur många procent då typ. Detta är med potodds hade jag också tänkt lägga in, men det känns som att det inte skulle gå och att jag har missat något? Har jag glömt bort något?

Jag hade tänkt programmera detta standard C++, om någon undrar :)

Tack på förhand!

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Flyttas från Programmering - Övrigt

Medlem sedan dec. 2007467 inlägg

Är du färdig? Skulle vara intressant att se slutresultatet!

Medlem sedan mars 2004455 inlägg

Nej, det är jag inte. Jag lade det åt sidan och började hålla på mer med webbutveckling för länge sedan, men jag ska börja med det igen, jag kan lägga upp källkoden till det här i denna tråden när jag är färdig. :)

Medlem sedan dec. 2007467 inlägg

Gör det gärna! :D :bire

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)