webForumDet fria alternativet

Uppringningsprogram

0 svar · 481 visningar · startad av oskars

oskarsMedlem sedan nov. 20051 263 inlägg

Hej,

jag behöver avancerad hjälp, och vid eventuellt samarbeta så kommer en belöning ges i form av pengar.

Men först måste en disskution sättas igång.

Så här ligger det till:
Jag har byggt en webbapplikation med kundregister och varje kund har ett telefonnummer. Jag vill med ett enkelt knapptryck kunna ringa upp detta telefonnummer i mina telefoner. Vi har systemtelefoner Samsung OptiPoint 500 och dom har USB-port, och på så vis så kan man koppla telefonen till datorn med en vanlig USB-sladd.

Jag har redan hittat en lösning för att skicka telefonnumret till ett program via webben på ett bra sätt. Se följande tråd: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=73292

Programet skall dyka upp när man klickar på telefonnumret i webbapplikationen och då ska programet även snappa upp tidpunkt för uppringning samt tidpunkt då telefonsamtalet avslutades och lägga in detta i min MySQL-databas!

Nu vet jag inte om detta ska göras i C++, Java eller Visual Basic... Kom gärna med förslag på bästa plattformen! Alla datorer som kommer använda ditt program kör Windows XP!

Jag kan ingenting om något av de ovannämnda programmeringsspråken, men jag vet precis hur jag vill ha programet!

Nu vill jag höra med er; Är det här är stort och omfattande projekt, eller är det relativt lätt att bygga? Man får ju köra genom TAPI...

Jag är hemskt tacksam för svar! Som sagt, belöning finns om vi gör ett program som funkar!

Hm... nu låter det här som en jobbannons... Är det fel forum att posta i då i så fall? Hoppas jag gör rätt!

:)

Mvh
Oskar

Genererad på 372 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb