webForumDet fria alternativet

CGICC problem

2 svar · 388 visningar · startad av Ryzzen

RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg

Jag använder mig av cgicc lib för att skriva cgi filer i c++. Jag har haft stora problem med formdata på sistående. Programmet helt enkelt bara dör rakt upp och ned. Alltså slutar att skriva ut html kod till browsern. Det hela började med att jag hade problem med POST data. Men när jag bytte till GET data så funkade det helt plötsligt så jag tänkte inte mer på det. Men sen när jag gjorde ett annat formulär med GET data så fick jag samma problem.

Vad jag har kommit fram till att den slutar köra exe filen rakt upp ned. Första gången slutade han funka när jag skappada en instans av en klass, i det andra fallet på en if sats. All kod funkar fint om jag inte sänder formdata till den. Har en misstanke att det kana vara exe filens storlek som är på 350Kb och växande. Eller är jag helt ute och cycklar.

Skall också nämnas att jag använder mig av sqlite lib.

Är det någon som stött på något liknande problem.

/Peter

Kan tillägas att jag har testad exe filen både i apache2 och boa. Apache2 ger inga som helst error medan boa ger mig status 11 istället för status 0 när den lyckas. Vet dock inte vad status 11 betyder.

Problemet löst. Det vissade sig att om jag skappade en instans av cgicc så dog den. Men om jag i stället allokerade minne åt den med pekare så funkade det fint.

Cgicc cgi; //ofunk
Cgicc *cgi = new Cgicc(); //funkis

Genererad på 518 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb