Hej! jag undrar ifall det finns någon bra hemsida för nybörjare där man kan lära sig programera. Och går det för en nybörjare att programmera om ett music program? eller på nått sett ändra designen?
Lära sig programmera (nybörjare)
4 svar · 675 visningar · startad av logitech
logitech skrev:
Och går det för en nybörjare att programmera om ett music program? eller på nått sett ändra designen?
Att "programmera om" ett förutsätter att du har tillgång till källkoden. Givet att den finns tillgänglig är det ändå en ganska svår uppgift att sätta sig in i och modifiera koden till ett färdigt program.
Att härma är det naturliga sättet att lära.
Vad vill du göra?
Det finns många "skolor" men du kan kan finna rötter på många ställen.
Tala gärna om lite mer vad du vill göra så akll du få bra råd.
Jag vill lära mig programera små fiffiga program i början :)
Jag vet inte riktigt vad än men t.ex det där musik programmet. Att jag försöker göra nånting liknande genom att kolla på deras källkod och sedan försöka eget.
Om man börjar programmera så är kanske ett musikprogram lite för avancerat... Om du vill lära dig c++ så kan du ju göra några tutorials där du lär dig göra loopar, variabler, structs, funktioner, metoder... Sedan OO, sedan design och arkitektur.
Sedan så kan jag rekommendera C# som första språk - det är enklare att lära sig tycker jag (har programmerat i både c++ och C#).