Frågan#1
Hej!
Försöker kompilera ett projekt i Dev-C++ och får följande fel från Make:
20 H:\Mina Dokument\Internsystemet\C++\brygga_v3\Makefile.win [Build Error] *** multiple target patterns. Stop.
Här är min make-fil. Raden som har fet text är den som det klagas på:
# Project: brygga_v3
# Makefile created by Dev-C++ 4.9.9.2
CPP = g++.exe
CC = gcc.exe
WINDRES = windres.exe
RES =
OBJ = LineServer.o LineSocket.o MyUtils.o AdkErrorHandler.o Commands.o $(RES)
LINKOBJ = LineServer.o LineSocket.o MyUtils.o AdkErrorHandler.o Commands.o $(RES)
LIBS = -L"C:/Program/Dev-Cpp/lib" C:/Program/Dev-Cpp/lib/libwsock32.a C:/Program/Dev-Cpp/lib/Sockets-1.8.6/Sockets.a "C:/Program/Dev-Cpp/lib/SPCS Integration/Adk.lib"
INCS = -I"C:/Program/Dev-Cpp/include" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/Sockets-1.8.6" -I"H:/Mina Dokument/Internsystemet/C++/MsgTypes" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/SPCS Integration"
CXXINCS = -I"C:/Program/Dev-Cpp/lib/gcc/mingw32/3.4.2/include" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/backward" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2/mingw32" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/c++/3.4.2" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/Sockets-1.8.6" -I"H:/Mina Dokument/Internsystemet/C++/MsgTypes" -I"C:/Program/Dev-Cpp/include/SPCS Integration"
BIN = "C:/Program/SPCS/SPCS Administration/brygga_v3.exe"
CXXFLAGS = $(CXXINCS)
CFLAGS = $(INCS)
RM = rm -f
.PHONY: all all-before all-after clean clean-custom
[b]all: all-before "C:/Program/SPCS/SPCS Administration/brygga_v3.exe" all-after[/b]
clean: clean-custom
${RM} $(OBJ) $(BIN)
$(BIN): $(OBJ)
$(CPP) $(LINKOBJ) -o "C:\Program\SPCS\SPCS Administration\brygga_v3.exe" $(LIBS)
LineServer.o: LineServer.cpp
$(CPP) -c LineServer.cpp -o LineServer.o $(CXXFLAGS)
LineSocket.o: LineSocket.cpp
$(CPP) -c LineSocket.cpp -o LineSocket.o $(CXXFLAGS)
MyUtils.o: MyUtils.cpp
$(CPP) -c MyUtils.cpp -o MyUtils.o $(CXXFLAGS)
AdkErrorHandler.o: AdkErrorHandler.cpp
$(CPP) -c AdkErrorHandler.cpp -o AdkErrorHandler.o $(CXXFLAGS)
Commands.o: Commands.cpp
$(CPP) -c Commands.cpp -o Commands.o $(CXXFLAGS)