RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg
Hej
Är det någon som lyckats att få Eclipse+CDT+MinGW+SDL att funka?Har kommit så lånt att jag kan kompilera lite standard c++ kod. Vilket tyder på att jag ialf fått Eclipse+CDT+MinGW att funka. Sen att lyckas kompilera med SDL libet verkar fan så mycket svårare.
Några ideer?
/Peter
Aleph_OneMedlem sedan juni 2003370 inlägg
Jag har inte använt MinGW+SDL i Eclipse själv, men för att få SDL att fungera behöver du slänga på lite flaggor till kompilatorn. Vad händer om du lägger in följande rader i din make fil, före alla targets.
SDL_CFLAGS := $(shell sdl-config --cflags)
SDL_LDFLAGS := $(shell sdl-config --libs)
Och sen för varje target som är beroende av SDL lägger du in följande sist på raden.
${SDL_CFLAGS} ${SDL_LDFLAGS}
Har du testat köra ett managed C++ projekt?
Använder du CDT 2.x eller 3.0Mx?
RyzzenMedlem sedan mars 2000279 inlägg
Kör CDT 2.X och du är inne på helt rätt grej.
Jag lyckades få det att funka för en stund sedan genom lägga till sökvägen till SDL lib under GCC C++ Linker->Libraries och SDL include under GCC C++ Compiler->Directories i projektet. Samt att jag la till "mingw32 SDLmain SDL" under GCC C++ Linker->Libraries och i exakt den ordningen. Tog mig ett bra tag att luska ut det. Slutligen la jag till "-mwindows" under GCC C++ Linker->Miscellaneous.
Vet inte om det är rätta vägen. Men det funkar för mig. Skall oxo säja att jag använde den förkompilerade versionen av SDL 1.2.8 som är till för MinGW32. Men jag misstänker att tillvägga gångs sättet borde vara ungefär samma för andra lib förutom att du måste kompilera dom i MinSys.
Finns det andra som har testat med något liknande och som kan säja om det finns någon bättre variant.