webForumDet fria alternativet

Dokumentation

8 svar · 472 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej

Jag är helt fäskt inom programmering

Jag tänkte försöka lära mig c , är det någon här som har en bra bok att rekomendera ? Eller kanske en webbsida med bra information på ?

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

'Programming in Ansi C', ISBN:314-89563-9 är en utmärkt bok som funkar bra som referensbok även senare. :)

Annars så finns det väl hyfsade sidor på webben om du kollar efter universiteten/högskolornas kurssidor om programmeringsteknik med C.

Tjenare.

Så det är en bra bok, det är nog vad jag kan vara ute efter.
Var inne på adlibirs, bokus och adademibokhandeln, ingen hade boken =(

Får spana vidare.

Aha.. kollade in den nu på bokfynd.nu och den hittas, men tydligen har den gått ur sortimentet så man får inget prisförslag. Synd. Jättesynd!

En annan bok som är populär på kurser är:
"Problem Solving & Program Design in C" ISBN 0-321-21055-7

Den här kursen fanns förresten på MdH. Kanske kan vara nåt? (Jag har ingen aning då jag själv gått andra c-programmerings kurser på MdH) Det finns lite labbar där du kan leka med bl.a.

BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg

Hehe PeW, där hittade du min webkurs i C.. tänkte just tipsa om den, men det var ju redan gjort :D

aronMedlem sedan mars 2004485 inlägg

Några länkar bara:

Programmering i ANSI-C

DMOZ - open directory project

Broms skrev:

Hehe PeW, där hittade du min webkurs i C.. tänkte just tipsa om den, men det var ju redan gjort :D

Okej :)

Är den bra då?

BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg

PeW skrev:

Broms skrev:

Okej :)

Är den bra då?

hehe jo för sjutton, den är helt okej.. några av hjälp mig-trådarna jag postat i forumet e från den.. :p (inga "kan någon skriva det här programmet åt mig" såklart, bara be om felsökning & småtips & trix-saker :))

Jag läste lite c i gymnasiet också, men den här kursen är mycket bättre. Visst jag har bara gått på en föreläsning, men materialet på webben samt labbar/tenta som ingick i kursen var riktigt bra i mitt tycke

Hej på er.

Tack för alla bra förslag.

Jab beställde en svensk bok, har hört att den är vanlig som nybörjar bok på universitet mm.

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9144014686&mscssid=HQC0DW2PSKJB8N1BXR3A37DTRK3C2M96

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)