Tjenare!
Jag undrar om det är C++ man använder när man vill göra ett program som samarbetar med en hemsida och visar en ikon bland alla ikoner nere till höger?
Jag tänkte så att när ni sida är uppdaterad skall det synas en blå prick där nere..
3 svar · 301 visningar · startad av webbSAJTEN
Tjenare!
Jag undrar om det är C++ man använder när man vill göra ett program som samarbetar med en hemsida och visar en ikon bland alla ikoner nere till höger?
Jag tänkte så att när ni sida är uppdaterad skall det synas en blå prick där nere..
Du kan nog använda vilket språk som helst som har stöd för winAPI:et, till det.
Har Java stöd för de, eller C++?
Vad är winAPI:et mer exakt?
Jag uttryckte mig lite slarvigt. Jag menade att de språk som det finns stöd till för winAPI:et, endera direkt eller via tillbehör (som speciella libs, wrappers m.m) kan man bygga winapplikationer med. C, C++, C#, Delphi, VB är väl de vanliga språken för det. Java har stöd via sin virtual machine, vilket innebär att man inte kan göra vad som helst. Nu är denna tråd postad i C/C++ forumet så jag antar att det är C eller C++ du tänker dig att använda, men jag misstänker att det du vill göra är enklare i exempelvis VB eller C#.
WinAPIet är den samling av systemfunktioner som kan användas av ett program till att samverka med windows.