webForumDet fria alternativet

Böcker

3 svar · 299 visningar · startad av Gaqzi

GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg

Hej hej :)

Håller på att lära mej att använda C++ lite här och nu under sommaren tänkte jag försöka mej på ett projekt som antagligen är väldigt mycket vatten över mitt huvud. Tänkte försöka göra en simpel bitrorrent klient, utan någon ordentlig anledning. :)

Grejen är den att jag kommer vara utan internet under nästan hela sommaren och kommer behöva ha litteratur på papper eller digitalt med mej.

Så min fråga är, vilka böcker/dokument rekommenderar ni för att lära sej koda nätverksdelar, filsystem och de delar som kan tänkas behövas med en Bittorrentklient?

Har läst några grundkurser på skolan och 2 nybörjarböcker så jag har lite koll på C/C++ som språk och tror att jag kan mycket av det som nämns i nybörjarböckerna så jag skulle nog behöva "medelsvåra" böcker eller vad man ska kalla det. :)

Tänkte att ifall man tar sej på att försöka med ett svårt projekt så kanske man lär sej lite mer.

Tack på förhand!

EsenMedlem sedan mars 20024 456 inlägg

"Lär dig C++ på 3 veckor" kanske kan vara något, Försig så tar dom allt från början, Men det skulle man ju kunna hoppa över...

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Bruce Eckel har elektroniska böcker att ladda ned, dom hittas på adressen http://mindview.net/Books/DownloadSites .

GaqziMedlem sedan aug. 2002224 inlägg

Jag har C++ programmering 4:e upplagan samt Programmeringsspråket C. :)
Även om jag inte riktigt använt den senare så flitigt. :)

SPiN: Ska kolla sidan. :)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)