Jag skulle vilja att mitt spel hade en highscore lista ska sparades i samma MySQL databas som jag använder på mitt webhotell.
* Hur skickar jag data till en PHP sida (GET)?
* Hur får jag tag i innehållet (highscore listan) på en sida?
Sen är ju frågan hur jag skulle kunna göra det säkert så att det inte bara är att besöka php scriptet som sparar poängen.
Kan nog komma på något men då behöver jag en md5 checksum generator. Hade en förut men har tappat bort koden. Vart finns en sådan färdig kod att få tag i?
Jag har hittat en kod som gör precis vad jag vill... men den vägrar ladda webbsidor från just mitt webhotell... Alla sidor funkar men när jag försöker nå en sida på min server får jag denna header tillbaka:
HTTP/1.1 400 Bad Request
Date: Sat, 29 May 2004 11:05:42 GMT
Server: Apache/1.3.27 (Unix) (Red-Hat/Linux) Chili!Soft-ASP/3.6.2 FrontPage/4.0.4.3 mod_auth_pgsql/0.9.12
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1
Har du provat att titta på hur din webbläsare uppför sej när den pratar med en server, med t.ex. ethereal? Sen är det bara härma efter och skicka en liknande förfrågan med viss modifiering.
Hmm.. Problem problem...
Highscore listan fungerar nu delvis. Den är väldigt osäker och väldigt enkel att fuska med men det är inte det som är det största problemet. Problemet är att väldigt ofta så sparas inte nya namn o poäng... :l
När allt fungerar som det ska så tar det en liten stund innan man flytats ifrån skärmen där man skriver in sitt namn och highscore listan men då inget uppdateras går det på direkten. Vad kan det bero på? Det verkar ju lite som om sidan skulle cachas men är det verkligen möjligt när man pysslar med sockets?
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9