J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg Frågan 11 jan. 2004 23:02 #1 Som det är nu sorteras "mina filer" varken efter datum eller alfabetiskt och en nyuppladdad fil verkar kunna hamna i princip varsomhelst i listan.
Finns det nån chans att få någon form av sorteringsordning införd för filerna i "mina filer" ?
Undrar
/Jarvklo - 59 tillsynes slumpvis placerade filer "and counting" ;)
PS.
Personligen skulle jag nog föredra bokstavsordning eftersom alla filer fick bumpade fildatum iom flytten av filsystemet till Windows - om jag finge önska alltså ;)
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Hej!
Jag har tittat på koden nu, och inser att jag inte hajar någonting. Det är ju PHP! :o
Det verkar som att filerna listas rakt upp och ner, men det kan ju vara fel det också.
Det är helt enkelt inte tänkt att man ska vara så hjälpsam som du, jarvklo. ;)
- - - - - - - - -
Slutsats: Min hjärna klarar inte detta än. SPiN, har du några ögon till övers?
Mvh,
anders
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Jag kan ju ta en titt.
Gissning: Den listar ut alla filer direkt med färdiga funktioner. För att lista i storleksordning får man placera filerna i en array och sortera den med sort(). Jag ska se om jag kan göra något.
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg
@nders skrev:
Det är helt enkelt inte tänkt att man ska vara så hjälpsam som du, jarvklo. ;)
Och ändå gav ni mig 10ggr mer filutrymme att leka med när jag blev moderator... :moose :birp
Skämt åsido. Är det bökigt att fixa så går det att leva med problemet också i värsta fall :bire
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Bättre så?
http://www.webforum.nu/userfiles.php?s=
/red Hmm... måste visst kolla över versal/gemen-hanteringen också ser jag.
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Vad är det där för sortering? :o
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg Ahhhhhhhhhh! (nöjd suck :L)
Tack för hjälpen :birp
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Då accepterar jag Rikards svar åt dig. §e
J jarvklo Medlem sedan juli 2001 3 378 inlägg