Det senaste året har successivt resulterat i en kombination av mindre tid och intresse för webForum vilket i framtiden blir ett märkbart svaghetstecken för en webbplats av webForums dignitet. Det har sedan en tid tillbaka funnits återkommande tankar på att ställa posten som ansvarig utgivare till förfogande med allt vad det innebär. Det är ett av de viktigaste besluten och kanske det största ansvaret att se till så webForum drivs vidare i den anda som ska göra webForum till en plats där kunskapen florerar och besökarna känner sig välkommna.
Mina inledande år på webForum som ensam ansvarig och utvecklare tog mycket tid i anspråk vilket förr eller senare resulterar i allt mindre aktivitet och minskat intresse. För en efterkommande måste det vara ett tämligen svårt arbete att ta del av allt som skapats genom åren och sedan, med bibehållet intresse, utveckla och driva det vidare. Jag har dock det senste året haft turen att få en hel del personer som ställt upp både på utvecklingssidan och ansvarsbiten, vilket jag idag ser som en lättnad då jag beslutar att ställa posten till förfogande. Personer som har god kompetens inom ansvar och utvecklingsbiten och som kompletterar varandra är en förutsättning för webForums existens.
Jag vill härmed önska mina efterträdare, Patrik, Rikard och SirPeter all lycka med webForums framtid.
Kjell