webForumDet fria alternativet

Omstruktureringen av wF är (mestadels) klar

Om webForum

11 svar · 1 628 visningar · startad av nitro2k01

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg
Frågan#1

Efter alltför lång tid och med alltför kort notis har vi omstrukturerat forumet med erciz förslag som utgångspunkt. Omstruktureringen innebär att vi överger uppdelningen webbrelaterade/OS- och programrelaterade diskussioner till förmån för uppdelningen utveckling/användning/övrigt. På samma gång har vi passat på att rensa lite bland forumen och slå ihop vissa likartade forum. Inget är dock skrivet i sten. Vi tar gärna emot synpunkter och förslag om omstruktureringen.

I samma veva har vi även uppgraderat vBulletin till version 3.8.6. Eventuella buggar och konstigheter kan rapporteras här.

/Forumledningen genom nitro2k01

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Lysande förändring - Enkelt och överskådligt.

Bra initiativ :bire

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Bra jobb!

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Wihoo! Grymt bra jobbat!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag uppskattar också förändringens våg. Några forum har tydligen försvunnit, jag har inte saknat något än i alla fall och Elektronik&Hitech-forumet ligger nu betydligt bättre.

(y) (y) (y) från Dryden!

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Japp, bra jobb. En liten undra bara, borde inte Datasäkerhet och Nätverk ligga under användning istället för utveckling?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Bra skit, farbröder! :bire

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

När jag trycker på "Markera som lästa" i menyn på startsidan får jag:

Meddelande
Din inlämning kunde inte behandlas eftersom en säkerhet var ogiltig.

Om detta inträffat oväntat kontakta administratören och beskriva vilka åtgärder du genomföras innan du fick det här felet.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Peer: Detta verkar vara en bugg i denna version av vBulletin.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Mycket bra jobbat!

Jag tycker dock att uppdelningen "Webbutveckling" och "Programmering & Utveckling" inte är helt lyckad. Ett exempel är .NET som endast ligger under webbutvecking, vilket känns sådär, eftersom webbutveckling bara är en liten del av .NET. Att Java och .NET ligger under olika forumdelar känns helt felaktigt. Kanske kan man slå ihop Webbutveckling och Programmering & Utveckling till en forumdel och på så vis slippa den problematik med teknologier som spänner över flera områden?

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Compusa skrev:

Mycket bra jobbat!

Jag tycker dock att uppdelningen "Webbutveckling" och "Programmering & Utveckling" inte är helt lyckad.

Japp, det har även diskuteras här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179931

Jag tycker också att det kan vara värt att prova det.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Okej, då hoppas jag att det åtgärdas, för just nu är uppdelningen väldigt inkonsekvent.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)