Databasen delas inte mellan den skarpa wF och testversionen; de är inkompatibla med varandra. När den riktiga migreringen körs kommer vi stänga skarpa wF och migrera databasen.
Aha, trodde den körde som default website. Innan jag ändrar hosts, delar de samma databas? Dvs man kan köra på en nya siten för att posta osv eller är det bara test?
Melea:
i terminalen kan du köra:
sudo nano /etc/hosts
legis:
Nej, den är inte satt som default web site. Jag hade mina skäl att inte köra den som det under delar av våra tester. :)
Databasen delas inte heller mellan den skarpa och testet. Den nya versionen är inte kompatibel med den gamla. När den riktiga migreringen körs kommer vi stänga skarpa wF och migrerar databasen. :)
Hur menar du? Jag har för mig att man måste köra Notepad (eller vilket program man nu använder) som Administratör för att kunna spara hosts-filen.
Dom gångerna vi testat liknande saker i jobbet så har det inte funkat att ändra i hostsfilen. Även om du redigerar filen som admin / startar om datorn osv. så fungerar det inte.
Verkar vara något dom tagit bort efter XP, eftersom många virus försökte ändra i hostsfilen.
Dom gångerna vi testat liknande saker i jobbet så har det inte funkat att ändra i hostsfilen. Även om du redigerar filen som admin / startar om datorn osv. så fungerar det inte.
Verkar vara något dom tagit bort efter XP, eftersom många virus försökte ändra i hostsfilen.
Jag har ändrat i hosts-filen flera gånger i Vista utan att starta om datorn så det är fullt möjligt. Vad menar du med att det inte funkar? Felmeddelanden?